Για τους περισσότερους από εμάς η οδήγηση είναι μία ευχάριστη εμπειρία. Υπάρχουν όμως και άνθρωποι για τους οποίους το αυτοκίνητο είναι πηγή άγχους και στρες που δυσκολεύονται να διαχειριστούν. Οι άνθρωποι αυτοί πάσχουν από μία φοβία που είναι γνωστή ως «φοβία οδήγησης» ή αμαξοφοβία. Αν όλα αυτά κάτι σου θυμίζουν, ίσως να είσαι και εσύ ένας από αυτούς. Παρακάτω, λοιπόν, θα σου αναλύσουμε τα συμπτώματα της φοβίας αυτής, ώστε να διαπιστώσεις αν και σε ποιον βαθμό ταυτίζεσαι.

Τι σημαίνει «φοβάμαι να οδηγήσω»

Καταρχάς να διευκρινίσουμε ότι όταν μιλάμε για τη συγκεκριμένη φοβία δεν εννοούμε τον φόβο που έχουμε όταν δεν εμπιστευόμαστε κάποιο συγκεκριμένο άτομο, λόγω του επικίνδυνου τρόπου που οδηγεί, αλλά για τον φόβο που έχει ως βάση το ίδιο το όχημα και την οδήγηση ως διαδικασία.

Πώς γεννήθηκε ο φόβος αυτός

Μην ξεχνάμε ότι δεν γεννιόμαστε φοβικοί, αλλά γινόμαστε κατά τη διάρκεια της ζωής μας και αυτό εξαιτίας κάποιων τραυματικών εμπειριών που μπορεί να είχαμε, όπως για παράδειγμα κάποιο σοβαρό ατύχημα στο οποίο έχουμε εμπλακεί εμείς ή κάποιο κοντινό μας πρόσωπο ή στρεσογόνες καταστάσεις που μπορεί να έχουμε ζήσει οδηγώντας, για παράδειγμα το να έχουμε χάσει τον δρόμο μας και να περιπλανιόμαστε για ώρες χωρίς τη δυνατότητα λήψης βοήθειας.

fovia

Ποια είναι τα συμπτώματα αυτής της φοβίας

Πώς θα καταλάβεις αν πάσχεις από τη συγκεκριμένη φοβία; Διάβασε τα παρακάτω συμπτώματα που είναι και τα συνηθέστερα και δες αν παρουσιάζεις κάποια από αυτά – ή και όλα:

– Νιώθεις έντονο άγχος από την ώρα που θα μπεις στο όχημα μέχρι την ώρα που θα κατέβεις από αυτό.
– Αποφεύγεις ενσυνείδητα ή υποσυνείδητα να οδηγήσεις και βρίσκεις συνέχεια δικαιολογίες για να μην το κάνεις.
– Οι παλάμες σου ιδρώνουν όταν πιάσεις τιμόνι ή ακόμα και στη σκέψη ότι θα το κάνεις.
Μπλοκάρεις και χάνεις την ψυχραιμία σου οδηγώντας ή ακόμα και στη σκέψη της διαδικασίας.
– Νιώθεις συμπτώματα όπως δυσκολία στην αναπνοή, ζάλη ή αύξηση καρδιακών παλμών κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή και πριν οδηγήσεις.
– Βιώνεις κρίσεις πανικού (ίσως ένα από τα πιο έντονα και σοβαρότερα συμπτώματα) όσο βρίσκεσαι στο όχημα ή και πριν μπεις σε αυτό.

οδηγηση

Αντιμετωπίζεται αυτή η φοβία;

Και βέβαια υπάρχουν λύσεις, αρκεί να το θέλουμε! Κάποιες από αυτές είναι:

– Nα κάνεις κάποια επιπλέον μαθήματα οδήγησης που θα σε βοηθήσουν να πιστέψεις στις ικανότητές σου και να ενισχύσεις την αυτοπεποίθησή σου στο τιμόνι.
– Να κάνεις κάποιες συνεδρίες ψυχοθεραπείας, ώστε να κατανοήσεις τις βαθύτερες αιτίες της φοβίας σου και κατά συνέπεια να καταφέρεις να τις αντιμετωπίσεις και προοδευτικά να τις αποβάλεις.
– Να μάθεις κάποιες τεχνικές χαλάρωσης, όπως π.χ. οι τεχνικές αναπνοής μέσω του διαλογισμού.
– Να εκτεθείς στον φόβο σου κάνοντας μικρά βήματα κάθε φορά, ώστε να τον ξεπεράσεις.

Το σημαντικότερο όμως από όλα είναι να αποδεχτείς το πρόβλημά σου και να μην το αγνοείς, κάτι που θα σου στερήσει ένα πολύτιμο «εργαλείο» στην καθημερινότητά σου, καθώς και το να δεις την οδήγηση ως μία ευχάριστη εμπειρία. Και φυσικά, με την ασφαλιστική κάλυψη της Anytime θα νιώσεις τη σιγουριά που χρειάζεσαι για το ότι κάθε απρόοπτο στον δρόμο μπορεί να αντιμετωπιστεί!